הפרד

The Mule - 2018

1 שעות 56 דקות
צפו בטריילר לסרט הפרד
הפרד סרט 2018
תוכן עניינים
• ז'אנר: פשע, דרמה, מתח
• בימוי: קלינט איסטווד
• תסריט: ניק שנק, סם דולניק
• שפת הסרט: אנגלית, ספרדית

סקירה

פרחים, משפחה וסמים אחרים

סרטו של קלינט איסטווד, שמביים ומשחק בו, וכיאה לאדם הזה – הוא מאוד אמריקאי ומכיל צדדים רבים של התרבות האמריקאית: הנסיעות הארוכות בכבישים הבין מדינתיים, המשטרה, המהגרים המקסיקנית והמשפחה האמריקאית ה"קלאסית".
המשחק והצילום בסרט טובים. בולטים במיוחד הצילומים הרבים מהכבישים הארוכים של אמריקה והסצנות בהן הדמות הראשית – אמריקאי זקן, מתמודד עם העולם המודרני בו אנשים משתמשים ונסמכים על פלאפונים במקום לרכוש מיומניות בעצמם, או עם פערי דורות אחרים (למשל הוא לקרוא לשחורים במילות גנאי לא שכבר לא מקובלות, לאו דווקא כי הוא גזען אלא כי פשוט זאת המילה שהוא היה רגיל אליה).
מעבר לכך, הסרט לא רע בכלל, אם כי יש בו כמה חלקים שקצת נמתחים ומשמימים, אך הצפייה בו היא בסך הכל מהנה.

העלילה

פרד הוא כינוי שניתן לטנדרים בהם סוחרי הסמים משתמשים כדי לבצע את העברת החומרים שלהם. במרכז הסרט נמצאת הדמות של ארל, קשיש שכל חייב ביצע נסיעות רבות בארצות הברית, בוגר מלחמת קוריאה ועוסק בגידול פרחים כל חייו. ארל השקיע מאוד בעסק שלו, קצר הצלחות וקיבל פרסים רבים, אך הזניח את משפחתו כמעט לגמרי כשפספס אירועים חשובים רבים, ביניהם אף את חתונת הבת שלו.
12 שנים לאחר מכן, במצב שמשפחתו כמעט וניתקה ממנו קשר לגמרי – אשתו רבה איתו, הבת שלו לא מדברת איתו ורק הנכדה שלו עדיין חשה קרבה אליו, שדות הפרחים והמבנה בו גר עוקלו. בזמן הזה, נכדתו מתחתנת והוא מחליט להגיע לחתונה אך נתקל בהתנגדות רבה מצד בנות המשפחה האחרות. בעת שהוא פונה ללכת משם ולחזור אל הטנדר הישן שהיה לו, אחד ממשתתפי החתונה, מקסיקני שמקושר לקרטל סמים, שם לב למצב של ארל ומנצל את ההזדמנות כדי להציע לו לעבוד בתור נהג הפרד של הקרטל ובכך להרוויח כסף רב.
ארל, שהיה מרוחק ממשפחתו ומנסה להיות אהוד גם בקרב חבריו יוצאי מלחמת קוראה, מתחיל לעבוד בעבודה הזו ומצליח לממן פרויקטים רבים. בזמן הזה, בעיר שיקאגו, העיר אליה ארל נוסע ומעביר את חבילות החומרים, מתחיל לעבוד במשטרה סוכן חדש בשם בייטס שנחוש לבצע מעצרים ולהלחם נגד קרטלי הסמים המקסיקניים. הוא שומע על הנהג החדש שמבצע העברות רבות ומנסה לתפוס אותו.

זמן

ארל כל חייו ניסה לחיות, לחוות ולהנות כמה שיותר. הוא השקיע הרבה מאוד זמן ואנרגיה בעסק שלו והרשה לעצמו להנות ממותרות רבות, למשל להיות עם הרבה נשים. אך כתוצאה מכך הוא הזניח כמעט לגמרי את משפחתו, המורכבת מנשים. הוא לא היה שם ברגעים שהן היו צריכות אותו ולא ראה איך משפחתו גודלת.
אחת הסצנות המעניינות בסרט היא המפגש הראשון של ארל והשוטר בייטס, עוד לפני שהם מודעים לתפקידים אחד של השני. ארל מזהה אצל בייטס את אותה הבעיה שהייתה לו בחייו – הקדשת יותר מדי זמן ואנרגיה לעבודה והזנחת משפחתו, ומייעץ לו להשקיע יותר במשפחה שלו. בכך מנסה ארל טיפה לתקן ולהחזיר משהו טוב לעולם.
התירוץ שתמיד הביא לעצמו במהלך חייו הוא הפרנסה שהביא למשפחתו והדברים שקנה להן, אך לבסוף הוא מבין שאי אפשר לקנות רגשות, קרבה, זכרונות, אינטימיות ואהבה. הוא מבין שאם היה נוכח, אוהב ונמצא איתן כל השנים האלו, הן עדיין היו אוהבות אותו, אפילו יותר. מוסר ההשכל העיקרי בסרט זה שכסף לא נותן לך זמן, אהבה ורגשות, אלא רק בני האדם יכולים להשיג את זה, באמצעות השקעה באהובים שלהם.
הפרד 2018

פרסים

🥇 2020: מועמדות לפרס Award of the Japanese Academy, הסרט הזר הטוב ביותר
🥇 2020: מועמדות לפרס Blue Ribbon Award, הסרט הזר הטוב ביותר
🥇 2020: מועמדות לפרס Top 10 Film Award, השחקן הטוב ביותר, קלינט איסטווד

צפו עכשיו

הקאסט הראשי

♦️ קלינט איסטווד
♦️ פטריק ל. רייס
♦️ סזאר דה לאון
♦️ גוסטבו מיונוז
♦️ ג'קי פרושה

סרטוני ביקורות מהרשת:

רוצים עוד סרטים מומלצים? יש כאן רשימה של יותר מ-1,000 סרטים טובים, וגם חדשים שאתם חייבים לראות!

מצאתם מידע שגוי? אנא עדכנו אותנו במייל [email protected] אנא עדכנו אותנו. אנו משתדלים מאוד שהכל יהיה 100% מדויק אך לעתים קורה שיש בעיות טכניות שגורמות להצגת מידע שגוי. תודה!

ספרו לנו בתגובות מה דעתכם על הסרט הפרד

שתפו חברים!

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

ביקורות גולשים / תגובות

מערכת Kicky
מערכת Kicky

כאן תמצאו ה-כ-ל: בין אם אתם מחפשים לקרוא על סקירות למוצרים, המלצות לסרטים חדשים בקולנוע, סדרות מומלצות בנטפליקס, חידות לילדים ומבוגרים, משפטים יפים, מדריכים במגוון תחומים ועוד.

בעטו את השעמום!
אולי זה יעניין אתכם גם: